[Epitesz-barkacs] Alternatív fűtés

Tanács Dávid Szilveszter tanacsdavid at sosperec.hu
2013. Nov. 19., K, 11:38:39 CET

Szia!

Az 1 erdei kobmeter az mennyi igazi, es hany mazsa? Meg honnan rendeled? :)

En akacozok (kb 2200/q) cserepkalyhaban, napi egy rakas (diszperzites vodor), ha nincs otthon senki, 2 ha van, kb 2 szobara, es ez kb 30q/szezon.
Ha sikerul idoben lezarni, akkor jo ido van, amugy nem. A tovabbi pakolashoz nem nyitok semmit, csak rarakom, es elparazslik magaban.

dá

---- Be Tue, 19 Nov 2013 09:54:28 +0100 Varga Tibor<vargat61 at gmail.com> írta ----

Sziasztok!

Mivel a kandalló részben a látványon is alapul, szerintem ilyen kandalló csak olyan "biorobottal"

működik, mint Pista bácsi, akiről írtál. :-)

Én a kandallóba begyújtáskor berakok kb 1-1,5 nagy diszperzites vödör fát.
Ez 10-20 kg között van valahol.
(Természetesen, ha kevés hőmennyiségre van szükségem, akkor kevesebbet.)

Ez meggyújtva elég és 3-4 óra múlva lehet újra rárakni.

Szóval nem 10 percenként.

Igaz kell hozzá némi tapasztalat, hogyan rakom be a fát, milyen fát, milyen vastagot,

hogyan, hol gyújtom meg. Például a tölgyfa elég sokáig izzik.

A fűzfa, a dió, az alma elég egymagában is. De 1 darab akácot, vagy fenyőt rárakva,

 az egy idő után csak izzik aztán elalszik. Mindegy mennyire száraz.

A pellet tényleg drága. De a hasítva vett fa sem olcsó.

 Szerintem akkor olcsó az ilyen, ha hajlandó vagy dolgozni vele.

Én megveszek 5 erdei köbméter fát 83e Ft áron. Ezt nekem kell felfűrészelnem

25cm-es kuglira. Hasogatni nem kell, mert eleve 5-15 cm vastagságú.

Legfeljebb a begyújtáshoz.

Ha vastagabbat veszek, azt hasogatni is kell és huszonezerrel drágább.

 A láncfűrész valahol 60 eFt környékén van. A fenti mennyiségű fa összevágásához
kell kb 4-5liter láncfűrészolaj. No meg üzemanyag. A villannyal működő olcsóbban
dolgozik, mint a benzines és halkabb is.

A balta és a fejsze néhány ezer Ft.

Más nem kell hozzá, mert tuskót majd kapsz a tűzifával, fűrészbakot meg készítesz a
kapott fából. Kell hozzá néhány csavar, esetleg egy menetes szár anyákkal.

 Üdv. Tibi

2013. november 18. 17:52 gyapo írta:
 > Én a kandallót annak idején biztonsági fűtésnek terveztem, meg hobby
 > fűtésnek.

 A kandalló vagy egyéb fatüzeléses kályha táplálása automatikusan
 aprítékkal az létező dolog? Mert én eddig inkább Pista bácsiról
 hallottam, aki ül a melegben és kb. 10 percenként tesz a tűzre, kevés
 borral üzemel egész nap.
 A minap láttam kézzel csíkokra tépett papír, beáztatva, rúdba
 préselve, kiszárítva, és dícsérték, hogy jó vele tüzelni. Meg van a
 pellet ami drága, egyszerű tűzifa aprítása nem tudom mennyibe kerül és
 milyen gép kell hozzá. Gallyakat szedni az nem embernek való olyan
 mennyiségben.

 Üdv.: gyapo