[Epitesz-barkacs] Alternatív fűtés

Varga Tibor vargat61 at gmail.com
2013. Nov. 19., K, 09:54:28 CET

Sziasztok!

Mivel a kandalló részben a látványon is alapul, szerintem ilyen kandalló
csak olyan "biorobottal"
működik, mint Pista bácsi, akiről írtál. :-)

Én a kandallóba begyújtáskor berakok kb 1-1,5 nagy diszperzites vödör fát.
Ez 10-20 kg között van valahol.
(Természetesen, ha kevés hőmennyiségre van szükségem, akkor kevesebbet.)
Ez meggyújtva elég és 3-4 óra múlva lehet újra rárakni.
Szóval nem 10 percenként.

Igaz kell hozzá némi tapasztalat, hogyan rakom be a fát, milyen fát, milyen
vastagot,
hogyan, hol gyújtom meg. Például a tölgyfa elég sokáig izzik.
A fűzfa, a dió, az alma elég egymagában is. De 1 darab akácot, vagy fenyőt
rárakva,
az egy idő után csak izzik aztán elalszik. Mindegy mennyire száraz.

A pellet tényleg drága. De a hasítva vett fa sem olcsó.
Szerintem akkor olcsó az ilyen, ha hajlandó vagy dolgozni vele.
Én megveszek 5 erdei köbméter fát 83e Ft áron. Ezt nekem kell felfűrészelnem
25cm-es kuglira. Hasogatni nem kell, mert eleve 5-15 cm vastagságú.
Legfeljebb a begyújtáshoz.

Ha vastagabbat veszek, azt hasogatni is kell és huszonezerrel drágább.

A láncfűrész valahol 60 eFt környékén van. A fenti mennyiségű fa
összevágásához
kell kb 4-5liter láncfűrészolaj. No meg üzemanyag. A villannyal működő
olcsóbban
dolgozik, mint a benzines és halkabb is.

A balta és a fejsze néhány ezer Ft.
Más nem kell hozzá, mert tuskót majd kapsz a tűzifával, fűrészbakot meg
készítesz a
kapott fából. Kell hozzá néhány csavar, esetleg egy menetes szár anyákkal.

Üdv. Tibi