[Epitesz-barkacs] filmek lementese

Dienes József dienes.jozsef at rh.uni-obuda.hu
2013. Okt. 27., V, 18:43:44 CET

Vajk Fekete írta, 2013.10.27. 18:23-kor:
> Te azt veszel amit akarsz. A media markt azt arul amit akar. Es a
> kinai gyarto is azt gyart amit akar. De a T-kabel nem azt ad az
> ugyfelnek amit akar, mert joban kell legyen a (...)

Pontosan!

A hardvergyártók szerintem az asztali DVD-játékosok idején tanulták meg,
hogy a technológiai újdonságokkal már nem tudják megcsinálni azt, amit
annak idején a DAT-tal.

Ideológia meg mindenhez akad: az asztali HDD rekordereddel azt veszel
fel, amit akarsz, home pornót, a kerti megfigyelőkamerád jelét, stb.
Ha Te mégis illegális célokra használod, az nem a gyártó baja.

Ezzel szemben az STB-vel nemigen lehet mást felvenni, mint jogvédett
tartalmakat, ergo a gyártó/forgalmazó nehezen tudná megideologizálni
azt, hogy miért nem akadályozza meg a felvett tartalmak sokszorosítását.

Hjózsi: a felvett műsorok nem találhatóak meg a neten? Még ha nem is HD
felbontásban?

Karoly Kovacs írta, 2013.10.27. 17:47-kor:

> Miert? Mert pl. "betankolok", gondolvan a jovomre. :))) Komolyan:
> amilyen iranyba fejlodik a vilag, nem biztos, hogy mondjuk 5-10 ev
> mulva ingyen nezhetek filmet, hallgathatok zenet.

Nem ez a gond. Szerintem mindig lesznek ingyenes tartalmak, csak
nem Te fogod eldönteni, hogy mi. Már régebben megbeszéltük (lehet,
másik listán), hogy a médiaszolgáltatók miért mindg ugyanazt a kb.
kéttucatnyi filmet ismételik. Egyszerűen nem fér bele az üzleti
kockázatvállalási képességükbe, hogy bevállaljanak egy olyan műsort,
aminek nem tudják előre megbecsülni a várható nézettségét. Régebbi
igényes anyagok, rétegfilmek válhatnak így kvázi elérhetetlenné.

Tényleg: nincs meg valamelyikőtöknek digitálisan a Vabank 2. ? :-)

Üdv:
     Józsi