[Epitesz-barkacs] Alap-dolgok

Vajk Fekete vajkhu at gmail.com
2013. Okt. 28., H, 17:47:16 CET

Szia!

Az alap tetejenek egy merev gerendakent kellene viselkednie, ekkor nem
tudna fuggolegesen elrepedni semmi. Valoszinu nem igy viselkedett, es
eltort. Innentol a sarka kulon mozog mindenkepp. Meg kell jelolni a
repedest, pl ki kell gipszelni. Ha ujra elreped, az azt jelenti hogy mozog
tovabb, kellene vele kezdeni valamit. Ha nem mozog, akkor hagynam a fenebe.

Szakaszosan ala szoktak asni az alapnak, es ontenek ala uj beton tombot.
Nekem most csinaltak ilyet a hazon, nem volt eltorve, hanem mert a
melleepites alapja lentebb van mint a haze, es ezert a haz alapjanak aljat
lejjebb kellett vinni. Persze ha mar megmozdult, eselyes hogy ha egy fel
napra is alaasnak, akkor tovabb fog mozdulni. Bent fel lehet tamasztani a
fodemet, hogy csokkentsek arra az idore az alapra nehezedo terhet. Meg
vannak mindenfele beton meg mugyanta injektalasos cuccok, de bazi dragak
meg csaladi hazhoz is.

Masik

Ha a falat kivul nedvesiti a talaj, azt utolag baromi problemas kezelni.
Idealis esetben ki kellene asni teljesen, leszigetelni a falat, es a
szigetelest egybegyogyitani a fal alatti szigetelessel, ami remelhetoleg
egybe van gyogyitva a benti padlo szigetelessel. Bent hol jelentkezik?
Egesz falon, vagy foltokban, vagy vizszintes savban? Ha utobbi, es a
felszinnek megfelelo magassagban, lehet eleg lenne a felszinen a
vizelvezetest megoldani. Nem lehet hogy a csapadek fent nekifolyik a
falnak? Marmint a haz feletti dombrol. Ugyanez talajszint alatt is
elofordulhat, tehat hogy a talajban jon le a viz, es nekimegy a foldbe
beasott haznak. A domb felol szoktak korbe drenezni a hazat, es a
drencsovet ketoldalt lehozni, hogy a viz ki tudja kerulni, ne gyuljon fel
folotte, mint egy duzzasztogat felett.

Vajk