[Epitesz-barkacs] Háztervezés kezdete Re: lift csaladi hazban

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
2013. Sze. 11., Sze, 22:43:46 CEST

jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta, 2013.09.11.:

> Ezt nem tudtam értelmezni. A szünetmentes a gép része. Ha nincs benne,
> ráfaraghatok.
> Autóhoz is van pótkerék, hajón mentőcsónakok, és még ezer példát lehet
> hozni.
> Itt ráadásul nem a gép tehet róla, ha elveszik tőle a működtető delejt. Pl
> ha
> napelemes lenne, és nem süt a nap, akkor is a gépet hibáztatnád?

akkor én fogalmaztam rosszul

szóval áramszünet esetén az árammentes megmozdíthatóság lenne a fontos

pl. egy tűzgátló tolókaput amely külső jel (tűzjelző rendszer, billenő
kapcsoló) hatására
engedi záródni a kaput, ezzel egy "súlymotor" működésbe lép, ami olyan,
hogy ahhoz sem szünetmentes táp, sem agregátor nem kell, nincs benne
villanyvezeték sem, amit egy tűz el tudna olvasztani,

pl. súlymotor forgatta a vasúti védőjelzők mozgatását már az 1870-es évektől
amit 8-10 váltásonként a váltókezelőnek fel kellett húzni (kurblival)
http://www.mavintezet.hu/vezvil/2006_1.pdf     21.oldal 7.ábra

a maszek garázsajtónyitó motor áramszünet esetén egy tengelyhoszabbítón
keresztül tekerhető, és ez jó szerintem

a csak áram által oldható fék azért nem tetszik....

.