[Epitesz-barkacs] lift csaladi hazban

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2013. Sze. 12., Cs, 22:18:44 CEST

szlretro wrote:

> Apamnak csipoizuleti problemai miatt az anno a hazhoz tervezett es
> epitett kulso :( lepcso nem palya.....

Ja, nekem ez a megoldás tetszik igazán, az előbb nem jól írtam.

Van egy ismerősöm, akinél a lépcső nem megvalósítható normálisan.
Ő csinált egy liftet magának. Rettentően átgondolt mindent, de azért vigyáznia
kell, mert nincs mozgó fala a cuccnak.
Nála a kötél egy rendes, menetes dobra (nem kicsi átmérőjű) tekeredik fel
menet-menet mellé, nem történhet mellémenés meg ilyenek. Gyanús, hogy nem
legaláis, de nagyon régóta megvan, nagyon ki van találva mindenféle védelem, a
működés stb, de nála is asszem gond a szünetmentesség. De ott a falon van egy
létra, azon le vagy fel tud mászni. Neki nem azért kell tehát, mert nem jó a
lába, hanem nincs más mód. Korábban itt a "liftaknában" egy hagyományos, ferdén
odatámasztott létra volt, azon meg tudom érteni, hogy elég kellemetlen volt
cuccal közlekedni.

Én meg nem tudom, hova raknám a liftet, ha oda jutnék. Ezért én ezen a lépcső
vonalában közlekedő valamin törpölök, amióta azt a sok okosságot belinkeltétek.
De nem olyan csigalassú, beülős holmi érdekel, hanem valami álló plató, ami nem
rántva, hanem lájtosan felgyorsul, lelassul, lehet kapaszkodni, de akár 2 ember
is ráállhat egyszerre. Semmi kanyar, csak a lépcső szögében fel-le. Asszem, ha
oda jutnék, menni fog megcsinálni. Nyilván ez se igazán lehet legális.