[Epitesz-barkacs] Kulteri "tanyasi" vakolat kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Ápr. 10., Cs, 16:54:46 CEST

Vajk Fekete wrote:

> a samott egy szokasos anyag kalyhaban, lehet ezert akarja mindenki
> belekeverni ebbe a dologba. a samott hoallo, tuzallo anyag. es
> viszonylag hoszigetelo. a kalyhaban megvedi a vasat a tuztol, nem
> melegszik a vas tul, nem eg el. a tuzter meg jo meleg lesz, ami a jo
> minosegu eges feltetele.

Utánanéztem, a samottnak kb ugyanott van a fajhője, mint az agyagnak. Viszont
lehet, hogy nehezebb, és ugye tömegegységre vonatkoztatják. A hőszigetelésének
nem néztem utána, de ha laza cserép meg egyéb törmelék van berakva, amik között
sok az üreg, akkor nem fog igazán szétterjedni a hő.

Valszeg az lenne a profi, ha hőtárolós kályhába való anyaggal lenne kirakva.
Abban mintha sok lenne a fém is, jó marha nehéz is, valszeg a hővezetése se
rossz. Szóval át lehet melegíteni marha nagy tömeget, amire persze szánták is.

(És már meg is érkeztünk az elektromos kemencéhez, amit kívülről lehet
autentikusra csinálni. :-) )