[Epitesz-barkacs] Kulteri "tanyasi" vakolat kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Ápr. 10., Cs, 21:23:46 CEST

Vajk Fekete wrote:
> sokfele samott van, a konnyebbek a 0.3-as tenyezojukkel egesz
> szigetelok, a
> nagyon suruk lambdaja elmegy 1 fole, es azok mar kb olyan nehezek
> mint a
> ko. az agyag 1.3, de kicsi a surusege. Az agyagba agyazott uveg es
> cserep pont jo, nincs ott semmi levegozarvany.

Jaaa, erre nem gondoltam, hogy agyagba kell ágyazni ezeket a törmelékeket.

> szoval az oregek jol kitalaltak ezt.

Ez ütős érv. :-) Bár régen ilyennel, hogy hőszigetelés, lambda... nem
foglalkoztak.

> az a hotaroloskalyha tegla nem hiszem hogy birna a sokszaz fokot,
> plane hozza az oxidalo legkort.

Az utóbbi lehet, hogy igaz, de a magas hőfokot tuti bírja. Gondold el, hogy
éjszaka kevesebb, mint 8 óra alatt el kell tároljon annyi hőt, hogy a nappali
maradék 16 órában működjön a szerkezet. Persze lehet, hogy sokszáz kiló, de
mégse 5 tonna. Van itt nálam 2 darab, egyszer valahogy megmérem a hőkapacát, ha
nem lelek róla simán infót. Csak kíváncsiságból. Nekem csak arra kellett, hogy
néha kell keményforrasztani emberesebb darabokat, és nincs acetilénes készletem.
A darab túloldalát el kell szigetelni hősugárzásilag a környezettől, különben
nem képes a gázláng felmelegíteni a szükséges hőfokra pl egy kA-es nagyságrendű
sönt tuskóját. Még nem használtam erre, csak téglákat régebben, de nem bírták
jól a gyűrődést.