[Epitesz-barkacs] foxit reader

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Ápr. 30., Sze, 13:17:10 CEST

Pataki István wrote:

> Mit jelent itt az átlátszóság? Az Adobe Reader-ben (XI) nem is
> találtam ezzel kapcsolatban beállítást.

Ezt a kérdést én is feltehettem volna, de ugye én az a fajta júzer vagyok, aki a
receptekhez hasonlóan használja a számítógépet. A miértek zömére nem tudnék
válaszolni, a hogyanok okára sem, csak megjegyzem a teendőket, meg azok
eredményét. Szóval az évek alatt szép kis "receptgyűjtemény" jön össze az ember
fejében, ami már alkalmas arra, hogy ritkán kelljen segítséget kérni a
számítógép-használathoz. Cserébe az ember ilyen kérdéseket se nagyon fogalmaz
meg. Az esetleges válasz se visz közelebb az igazi megértéshez, csak egy újabb
recept lesz, ami használható valamire talán.

Irigylem azokat, akik akár kódszinten tudják, mikor mi és miért történik.

Én is tudok a másik oldalon lenni, pl az erősáramú elektornikában. Volt már,
hogy kérdeztek ezt-azt, és hogy erre a tudásféleségre hogy lehet szert tenni.
Nem volt tippem arra, hogy "olvasd el ezt a könyvet...", inkább az, hogy
iratkozz be némi mat-fiz felkészülés után egy alkalmas egyetemre, főiskolára.
:-) Különben marad a recept, könyvek pl arról, hogy "hová kössem". :-)  Valszeg
itt is ez az ábra.

Ha az ember élettartama mondjuk 500 év lehetne úgy, hogy a tanulás ugyanekkor
kezdődne, mint most, és az egészséges, nem leépült kor lenne ilyen hosszú, majd
a maihoz hasonló leépülés max 1-2 évtized alatt, akkor frenetikusan megnőne a
tudásanyag. Az összes is, meg a per kop is. Akkor se lenne máshogy, mint most,
csak más nagyságrendben. Lehet, hogy az az életkor-növekedés, ami most fennáll,
már szintén tettenérhető a tudásanyag méretében, ha nem is feltétlenül
általánosan. Nem mindegy, hogy valakinek 50 éve van az "eszemet tudom"
időtartamra, vagy csak 20.