[Epitesz-barkacs] gazszelep paraelszivo interlock

njjano njjano at firegate.hdsnet.hu
2014. Aug. 19., K, 13:36:51 CEST

Urak,

felrobbanofelben vagyok, kerlek segitsetek. Adott egy haz, ahol felujitasok
kapcsan kenytelen voltam egy epuletgepeszhez fordulni hogy elkeszitse a (mar
egyebkent meglevo) gazkeszulekekhez a "tervet". Namost, ez a joember
betervezett nekem egy oltari szopatast: allitolag eloiras hogy kell egy
elektromos vezerlesu gazszelep a konyaban a gaztuzhely ele, ami csak akkor
nyit ha megy a paraelszivo... Elso kerdes: ez igaz?? Mar csak azert, mert ez
egy 1980-ban epult haz, es paraelszivo is csak azert van, mert en raktam,
mondvan manapsag milyen konyha az olyan ahol nincs elszivo :)

Ha igaz es tenyleg muszaj megoldani, akkor jon a kerdes: megneztem a
szagelszivo bekoteset,  persze a 3 fokozatot nem ellenallasokkal kapcsolgatja
hanem a motornak van olyan tekercselese ami 3 kulonbozo kivezetesere keri a
fazist, es ettol fugg mennyit porog a cucc. Na akkor hogyan lehetne megoldani
hogy ha barmelyik fokozat be van kapcsolva akkor meghuzzon a szelep?
Aramerzekelo rele egy kicsit agyuval  vereb lenne ide, az ararol nem is
beszelve... Most hirtelen otlettol vezerelve arra gondoltam, hogy a motor
valamelyik tekercsevel parba kotom a szelepet, es amikor epp ez a fokozat megy
akkor ugye megkapja a direkt 230-at, egyeb esetekben meg autotrafokent
hasznalom a motor tekercseleset?? Jo lehet ez igy? Ez vajon polusszamvaltassal
lehet megoldva a motorban? Vagy csak egyszeruen tobb-kevesebb tekercset
kapcsol be es igy a gerjesztest valtoztatja?

Barmilyen tapasztalatot, megvalositasi otletet szivesen fogadok, mert persze a
masik parancsolat az(a hazi...), hogy semmit nem furhatok meg, a vezetekek
persze ne latszodjanak stb... kb. varazsoljak...

Kosz es udv,

Jano