[Epitesz-barkacs] [elektro] gazszelep paraelszivo interlock

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Aug. 19., K, 13:56:54 CEST

njjano wrote:

> agyuval  vereb lenne ide, az ararol nem is beszelve... Most hirtelen
> otlettol vezerelve arra gondoltam, hogy a motor valamelyik
> tekercsevel parba kotom a szelepet, es amikor epp ez a fokozat megy
> akkor ugye megkapja a direkt 230-at, egyeb esetekben meg
> autotrafokent hasznalom a motor tekercseleset?? Jo lehet ez igy? Ez
> vajon polusszamvaltassal lehet megoldva a motorban? Vagy csak
> egyszeruen tobb-kevesebb tekercset kapcsol be es igy a gerjesztest
> valtoztatja?

Ha meg tudod mérni, hogy a különbözo tekercseken mekkora a fesz, és ezen határok
között hajlandó-e muködni vagy a mágnesszelep, vagy ha az nem, akkor egy kis
relé, ami aztán a mágnesszelepet kapcsolja, akkor okés.

Biztosra veszem, hogy nem pólusszám-váltásról van szó, hanem több meg kevesebb
menetszámról. Ventillátornál lehet ilyet játszani. És igen, a motor
autotrafóként fog viselkedni, de nem valami bikaerosként. Szóval valami pici
230-as relé kellene, ami hajlandó elég széles fesztartományban megbízhatóan
muködni anélkül, hogy le akarjon égni.

Különben nem lehet, hogy  ha jobban szétnézel az elszívóban, pont az eloírás
miatt van benne erre szakosított kimenet? Mert az eloírás elég logikus. Sokan
haltak már meg attól, hogy az elszívó miatt visszafelé áramlott a kéményben a
gáz, vagyis kintrol befelé levego, az égéstermék meg a szarul védett
gázkészülékben kijött a belso légtérbe. (Normális készülék esetén érzékeli
valami, hogy kifelé jön az égéstermék, pl ott melegebb van, és a védelem leold.)

Különben tuti nem minden gázkészülékhez kell ilyen. Képzeld el, hogy a tuzhely,
mint gázkészülék elol le lenne kapcsolva a gáz, ha be van kapcsolva az elszívó.
:-)

Na meg, ha zárt rendszeru a szóbanforgó gázkészülék, akkor teljesen értelmetlen
az egész. Alapvetoen a futési célú, nyílt égésteru, kéménybe kötött holmi elé
kell kötni. Ha a melegvíz is ilyesmibol jön, az elég kellemetlen dolog, mert
ugyan életet menthet, de fozés közben minden melegvízvétel elott ki kéne
kapcsolni az elszívót. Ebbol is látszik, hogy a forróvíztárolós cuccok
célszerubbek. :-)