[Epitesz-barkacs] Beton

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Aug. 30., Szo, 10:06:36 CEST

Cser Tamas wrote:

> Mapei Ultraplan Renovation aljzatkiegyenlítő - 25kg (burkolo-shop.hu)
> Szálerősített gyorskötésű önterülő aljzatkiegyenlítő 3-30 mm
> rétegvastagsághoz. Padlófűtés esetén és !!! görgőszékek !!! alá is
> megfelel.

Kár, hogy nem előbb tudtam meg, hogy van ilyen.
Van némi padlóhiba itt, amit vaslábú szék okozott az amúgy régen elcseszett
betonban. Az volt az elcseszés, hogy nem tudtam még akkor, hogy milyen arányban
kell a homokot és a cementet keverni ahhoz, hogy egy jó, kopásálló felület
jöjjön létre. Valakinek a tanácsára csináltam kb 1:4-es keveréket, hát aztán jó
szar is. Pedig az volt a célom, hogy partfissal is lehessen takarítani.

Ebben is mekkora a fejlődés! Egy üzemben láttam olyan csarnok járófelületet, ami
szinte tükörsima volt, azt hittem, valami műanyag. De mondták, hogy nem, ez
beton, szóval cement alapú valami, és fel van csiszolva. Korábban elképzelni se
tudtam, hogy betonból ilyet lehet csinálni.

Egy hátránya van: ha kiömlik valami, azt bizony be tudja szívni, nem biztos,
hogy fel lehet nyomtalanul takarítani. Meg hát nem nevezhető vegyszerállónak,
nem árt, ha pl sósav nem ömlik ki. :-)
De hogy pont az én autómból folyt ki pont ott, azalatt a kb 2 óra alatt, amíg
ott voltam, a borzasztóan mocskos kormányszervo-olaj, az nagyon gáz volt.