[Epitesz-barkacs] Beton

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Aug. 30., Szo, 15:41:54 CEST

Cser Tamas wrote:

> ha az "agyag-iszap" tartalom kisebb, mint 3%, akkor az is jó lett
> volna

Nem igazán, mert azóta beláttam, hogy minden ilyen betonfajta akkor a legjobb,
ha van a töltőanyag, ami tegyük fel, jól össze van rázódva, és minden szemcse
között létrehoz kötést a cementes lé. Ha nagyon kicsik a szemcsék (homok), akkor
óriási lesz a felület, és nem jut mindenhova cement. Persze tudom, az agyag is
számít.

A befőttesüveges módit alkalmaztam anno.

> ha iszapos-agyagos sz at rt kapsz az építőanyag telepen, akkor
> "megmosod"  (azaz a megszokott vízben feloldott cementbe szóod a szar
> sódert HELYETT  a betonkeverőbe a sóderben vizet keverve az iszapos
> levet -- ha kell 2x is -- leöntöd) és csak utána kevered bele a
> cementet.

Persze, ezt is ismerem, de azt az udvari dzsuvát, amit ez okoz, anno nem
vállaltam be. Általában folyami kavicsot hozattam. Régen nem volt ez a dőzsölés,
hogy akármit lehet rendelni. Sőt, ma már mindenki csak kicsi betonmunkáknál
kever kézzel vagy betonkeverővel. Nagyobb melóknál kivétel nélkül azt láttam,
hogy jön a mixerkocsi meg a betonpumpa, és bemegy pár óra alatt a legnagyobb
házi betonerődítménybe is a kellő mennyiségű beton, ha elő van készítve
rendesen.

> nekem "mosottan" 30 év alatt sem lett rossz az udvaron 1:4 arányban,
> de amelyik részt "ellenőrizetlen" sóderrel csináltam, az 1-2 év alatt
> sz at r lett az agyag-iszap tartalom miatt :-(

Mondtam, homok. Sódernél sima tapasztalati úton is tudom, hogy jó az 1:4 arány.
Homoknál az 1:1 is kétséges lehet, de az már talán jó lett volna.