[Epitesz-barkacs] Beton

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
2014. Aug. 30., Szo, 11:03:57 CEST

jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta, 2014. 08. 30.:
> jöjjön létre. Valakinek a tanácsára csináltam kb 1:4-es keveréket, hát aztán

ha az "agyag-iszap" tartalom kisebb, mint 3%, akkor az is jó lett volna

egy befőttes üveget 2/3-ig  megtöltöd azzal a sóderrel, vagy homokkal, amit
használni akarsz, vízzel felöntöd, összerázod,
és az így keletkezett iszapos vizet hagyod 1 órát kiülepedni,
a sóder (homok) és az tetejére kiülő iszap réteg aránya alapján
(gyakorlott saccperkb szemrevétel helyett vonalzóval leméred és számolsz)

ha iszapos-agyagos sz at rt kapsz az építőanyag telepen, akkor
"megmosod"  (azaz a megszokott vízben feloldott cementbe szóod a szar
sódert HELYETT  a betonkeverőbe a sóderben vizet keverve az iszapos levet
-- ha kell 2x is -- leöntöd) és csak utána kevered bele a cementet.

nekem "mosottan" 30 év alatt sem lett rossz az udvaron 1:4 arányban,
de amelyik részt "ellenőrizetlen" sóderrel csináltam, az 1-2 év alatt
sz at r lett az agyag-iszap tartalom miatt :-(