[Epitesz-barkacs] vízvezeték magasan

Palasik Sandor palasik at mail.datanet.hu
2014. Dec. 1., H, 14:40:17 CET

> Azon gondolkodom most, hogy nálam van más célból lerakva egy kb 15-20 méteres
> 6mm belső átmérőjű cső. Ezt rá kéne raknom valahogy direktben a hálózatra, és
> tudnék mérni egy vízáramot. Ha kitalálom a megoldást, meg is teszem és
> beszámolok, mit mértem. Csak azt nem tudom, hogy itt mekkora a hálózati
> víznyomás.

Találtam egy oldalt, ahol ki lehet számolni a nyomásesést. Remélem, hogy
jó számokat ad :-)

http://www.kaeser.hu/Online_Services/Toolbox/Pressure_drop/default.asp

Egy próbaszámítás: 10 liter/perc, 20 méter, 6mm belső átmérő, 2 bar
nyomás: 0.02 bar nyomásesés.

Azt nem igazán értem, hogy hogy jön a képletbe az abszolút nyomás :-)

Palasik Sándor