[Epitesz-barkacs] Válasz: szögvas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Dec. 2., K, 01:19:26 CET

Vajk Fekete wrote:
> ha az lett volna a kérdés hogy én milyen polcot csinálnék, tuti azt
> mondtam volna hogy a függőlegesek csak hátul rejtetten a falhoz
> rögzítve, bennük átmenő 8-as tiplik kétoldalt 2-2cm-t kilógatva, és a
> polcok csak simán közérakva. ha a polcok szépen végigérnek, nem
> tudnak a függőlegesek elmozdulni.

Vagyis csak ráraktad volna a polcokat ezekre a tiplikre?
Akkor jó, ha a könyvek nem érnek fel odáig. :-)
Különben nem ritka dolog ez bútoroknál sem. Sőt, vannak olyan megoldások is,
hogy nem 2 centit, hanem csak fél centit áll ki valami kis biszbasz, ami a
legkisebb deformációnál is leejti a polcot.

Van egy gurulós polcom alkatrésznek vettem, ikeás vagy ilyesmi.
Ránézésre: 4 centi vastag keret, amiben van két függőleges és két vizszintes
osztás, de csak kitapintani lehet az összerögzítési módokra utaló valamiket az
egyes elemek alján meg oldalán. Elsőre ránézve semmi nem látszik. Én csak
bámultam, miket ki nem találnak.

Nem tudom, lehet-e ilyen kis vas bizbaszokat kapni, de úgy tűnt, hogy ha ezek
meglennének, nem kellenek különleges faipari gépek ahhoz, hogy hasonlót az ember
otthon is elkövessen. Igen merev szerkezet jött létre. (Aztán lehet, hogy mégis,
debizony kellenének nagyon precíz faipari masinák.)