[Epitesz-barkacs] Melyik kazánt?

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
2014. Dec. 12., P, 00:49:44 CET

njjano <njjano at firegate.hdsnet.hu> írta, 2014. 12. 11.:
> [...]

1995 óta a szabvány nem kötelező

és pl.

az MNOSz 447:1950 szerint bekötött légvezetékes csatlakozás jól el van
( itt  Fázis is meg a nulla is szigetelten jött, + csupasz sodrony 25centinként
aluminium bilincs) ma is,
MSZ 447:1984 szerinti más szabvány kitalálmányaival
MSZ 447:1994
MSZ 447:1998 agyrémeivel
MSZ 447:1998/1M:2002
MSZ 447:2009

volt idő, amikor az utca fölött átjött 1 szál szigetelt fázis,  a nulla
meg egy csupasz sodrony formájában, és a fali kampónál
a csupasz sodronyhoz volt bilincselve egy szigetelt vezeték,
hogy a nulla is szigetelt legyen a villanyóra előtti pár méteren

a mi utcánkban is  az MSZ 447 -nek 9 fajta szabványmódosítása
(évszám szerint) alapján meg tudom mondani, hogy melyik évben
kötötték be (vagy újították fel) az adott ház légvezetékes csatlakozását

nekem 2012-ig az MNOSz 447:1950 rákosimatyi szabványa szerinti
módosított  (korábban porcelángömbre kötött csupasz fázis) bekötésem volt

szóval szabványmódosítások ide vagy oda 80éves vezetékezések is voltak