[Epitesz-barkacs] Melyik kazánt?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Dec. 12., P, 01:54:06 CET

Cser Tamas wrote:

> a hőcserélőben AlSiMg ötvözet, a fűtéscső rézcső,

Ezek a lemezek csak rá vannak húzva a rézcsőre. Nincs nedvesség, tehát nincs
korróziós ok.
Persze, a kondenzációs kazánoknál biztos más az ábra, de az anyag is biztos más.

> a keringető
> szivattyú sima vasöntvény, szar korróziós bajok vannak,

A keringető szivattyúk évitzedekig elműködgetnek.

> standard potenciál

Ez rosszabb, mintha egy ezoterikus valaki energiáról beszél.

Ha a hőcserélő alumínium, mármint a csővei is, akkor olyat nem kell venni.

Különben nemigen hiszem, hogy az. Ugyanis ezt úgy csinálják, hogy U alakú
csőkunkorok vannak, amik a hőcserélő egyenes csöveihez vannak forrasztva, miután
ráhúzták a rengeteg lemezt. Marha nagy baromság lenne ezt aluból csinálni. Én
legalábbis még sosem láttam ilyet, se klímában, se más olyan helyen, ahol ilyen
lemezelt hőcserélő van.