[Epitesz-barkacs] Melyik kazánt?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Dec. 12., P, 13:48:34 CET

Vajk Fekete wrote:
> az enyemnek a hocsereloje ontveny volt. nem az a rez lemezes amit
> ismersz. inkabb mint egy motorblokk. ha az kilukad, vege a dalnak, es
> nem kapsz masikat a boltban csak ugy, a gyartotol sem tudsz direktben
> venni.

Nem gondoltam, hogy csinálnak ilyet. Jó drága is - gondolom -, meg azért, mert
alu ötvözet, veszélyes is lehet, mert kevésbé ellenálló, és öntéskor nehezebb
vigyázni a hibákra. Nem lehet durva vastag valamit elkövetni, mert marha nagy
lesz az utánfűtése. Tehát, amikor leáll a láng, még sokáig megy bele a vízbe a
hő a nagy tömegből. Ha meg filigrán, akkor simán lehet öntvényhibás úgy, hogy
újonnan még jó, aztán elég hamar xar lesz, mert valahol csak 0,2mm falvastagsága
van a víz és a levegő között.

> de pl a padlofutes modulomban a valtoszelep az honeywell. van rendes
> cikkszama. viszont a botlban olyan cikkszamut nem arulnak, az egy
> speci szeria amit csak megrendelesre gyartanak. mindene olyan mint a
> szokasos, csak 10 masodperc a futasideje.

Ez viszont gondolom nincs beépítve valami fix helyre (kazánba), ezért más tipust
is bele lehet építeni. Persze sejtem, hogy alakítani kell a csatlakozások
környékén.

> de a valtoszelepek is specik szoktak lenni, hogy egyszerubb es olcsobb
> legyen mint a szabvanyos, meg kisebb helyen elferjen. a magyar
> kazanomban meg sok szabvany alkatresz volt, mert ok is a kinalatbol
> valogattak ossze. a mostani saunier duvalban mar szinte nincs
> kommersz alkatresz egyaltalan.

Lehet, hogy ebben a tipusban sok a szivattyú. :-)

> pl a kulso homeroje egy ntc. de olyan jelleggorbevel, amilyen nincs
> egy gyarto katalogusaban sem. kisakkoztam hogy milyen kompenzalo
> ellenallasok lehetnek rateve, de nem kivul vannak, bele van gyartva.

Ez egy szép mérnöki feladat. :-)