[Epitesz-barkacs] Melyik kazánt?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Dec. 12., P, 15:37:03 CET

Vajk Fekete wrote:
> szerencsere??

Akárhogy is kerestem alant, nem találtam, hogy írtam volna ilyet.

> nekem a kazan elobb halt meg mint ez a motor.

Hát akkor kezd nagyon rossz véleményem lenni ezekről a kazánokról.
Amihez volt szerencsém, az egy chafoteau vagy mi a frász, még nem zárt
rendszerű, de abban szabvány grundfoss szivattyú volt, minden egyszerű benne,
apróra szedhető, csak az elektronikát nem tudnám bűvölni.

> szinkronmotor van benne. nem tudom mit kezdett volna vele az
> elektronika, van vegallaskapcsolo, lehet hogy az elejen megmeri, de
> nem logikus. direkt garantaltan 10sec a teljes nyit-zar, igy tudja
> hogy vegallasig zar aztan 5sec-re teker akkor az 50%.

Hát ha ilyen bambán avatkozik be, akkor igen. Gondoltam, érzékel valamit, és
aszerint teker. Ha nem, hát nem.

Mindenesetre gyűlnek az infók a gázos fűtés ellen rendesen.
Röviden összegezve:
Rohadt drága maga a kazán is.
Marha drága a kémény is.
Még a hőfok odébbtekeréséhez is hatósági engedélyre van szükség. :-)
Ezek jókora része szintén fizetős.
Évente van csesztetés kémény miatt, kazán miatt, gáz miatt, fsztudja, mi miatt.
Ezek is pénzbe kerülnek, sőt, ha dolgozik valaki, a szabadságos napjaiba is
kerülhet.
Még CO veszély is felléphet.
Kell venni CO érzékelőt, amik jórésze ba...k érzékelni (hamis biztonságérzet).
Folyamatosan drágul a gáz, max a rizsacsökkentés miatt olcsóbbodott, de az durva
beavatkozás volt.
És még üzembizonytalan is, és a javítás nem csak, hogy drága, de még nagyon
időigényes is, és még beszerzési problémák is adódnak, ami miatt felmerül a
komplett kazáncsere, aminek meg újra ezer hatósági eljárási kövekezménye van.

Szép kis csomag, rossz végignézni.