[Epitesz-barkacs] Melyik kazánt?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Dec. 12., P, 16:10:17 CET

Cser Tamas wrote:

> kezem ügyébe került egy ilyen szuperszar hőcserélős öntvényes (valaki
> nagyot szopott vele, és kib at szta az egészet, én meg szétszedtem)
>
> a füstgáz átadta a hőjét a fűtési víznek, és a fűtési víz adta át a
> hőjét a HVM hőcserélőnek., tehát nyári üzemben, amikor csak a HVM
> kell, akkor is kénytelen valamennyi fűtési vizet is melegíteni, mint
> hőközvetítőt

Ez mindegyiknél kb így működik. A láng a fűtési vizet tudja csak melegíteni, és
ez így rendben is van, mert nem jó, ha ebbe a hőcserélőbe állandóan új víz
kerül. Az lenne a normális, ha a fűtési vízbe inhibítorok is lennének töltve, és
pesze lágy víz minimum, de lehetne gáztalanított lágy víz is, akkor nem kéne
inhibítor. Csapvíz esetén valamennyi vízkő ki fog csapódni, és valamennyi fémet
el fog korrodálni (vasat leginkább). De aztán kifogy az oxigén a vízből.

A szappantartó alakú hőcserélő meg hmv esetén simán kiveszi a hőt. Nincs
veszteség végülis, max annyi, amennyi eleve az égéstermék kiáramlás miatt van. A
rövid úton keringő fűtési víz meg a vele kapcsolatos tömegek, felületek persze
jelentenek még némi veszteséget, de a hmv vagy 20-25kW-jához képest ez
jelentéktelen. Télen hasznosul is.

> az biztos, hogy ha rám szakadna egy lottó ötös, akkor sem vennék
> ilyet...

Én sem, de nem ezért, mert sorba van rakva ez a két dolog.