[Epitesz-barkacs] Melyik kazánt?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Dec. 13., Szo, 00:57:21 CET

Pataki István wrote:
> Azt nem tudom, mi romlott konkrétan el rajta (benne), de újkorában is
> elektronikai gondok voltak, sztohasztikusan úgy érzi hogy túlmelegszik
> és letilt. Erre az esetre a szervízes adott egy algoritmust amivel
> újra lehet indítani, de nem célszerű ezzel a télbe belevágni.

Hát pedig az már megtörtént! Nem lehet rájönni véletlenül, hogy mi a hibajelzés
forrása? Nem lehet, hogy valami tényleg túlmelegszik? Szokott lenni egy rakás
érzékelő, egyenként kellene megnézni, nincs-e pont ott túlmelegedés.

Aztán másik kérdés: milyen a hangja? Nem történik-e olyan, hogy már felforr a
víz a hőcserélőben? Sokakat elképesztő zajok se zavarnak. Pl kismama tolja a
babakocsit, aminek éktelenül sivít a kereke, de abszolút nem zavarja.

Ez a felforrás több okból lehet:
- kicsi a vízáram,
- túl nagy a láng,
- kikapcsoláskor (termosztát vagy hmv elzár) rögtön leáll a keringető, vagy nem
elég az a vízáram, ami még megmarad ahhoz, hogy nehogy túlforrósodjon a
hőcserélő.

Mindezeket egy, a hőcserélő közelében elhelyezett hőérzékelő zokon veheti, és ha
úgy van a rendszer kitalálva, hogy a hiba elmúltával se indul újra, akkor
kellhet az algoritmus. Reset gomb nincs véletlenül? A chafoteau-n van.

Megoldás lehet a max láng erőszakos csökkentése a készülék elé rakott golyóscsap
részleges zárásával. Sajnos ez nem az igazi akkor, ha hmv-t is kell
szolgáltatnia. Legföljebb az történhet, hogy fürdéskor nem is kell hideget
engedni, a meleget kell ezzel beállítani úgy, hogy még használható legyen,
lehessen fürdeni úgy, hogy csak a melegvíz van kinyitva.

Aztán lehet, hogy van visszaáramlás a kémény kivezetése táján, és az oda tett
hőérzékelő mondja azt, hogy ez már neki sok.

Mindenesetre ezzel nekivágni a tél keményebb részének még mindig jobb, mint a
cserének nekivágni, és talán az egész telet átvészelni fűtés, netán még gáz
nélkül is, mert az engedélyek... sokáig tartanak. A meló is elhúzódhat, mert
pont ilyenkor van szezonja a fűtésszerelésnek-javításnak.