[Epitesz-barkacs] Kályha passzívházba

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Dec. 17., Sze, 14:05:35 CET

Vajk Fekete wrote:
> a tomegkalyhaban pont az a tortenet hogy folyamatosan jon kifele a
> ho, es kivul adja le, ahol mar nem olyan meleg. ha leszigeteled es
> nem veszel ki hot, akkor kiegyenlitodik a homerseklet benne. nem
> belul 300 kivul 60 fok, hanem egyenletesen 150 fok. igy muszaj a
> kulseje is hoallo legyen, es 100 fok alatt max akkor lehet hot
> kivenni ha mar elegge kihult az egesz.

Ha sokáig nem vesznek ki belőle hőt, akkor kiegyenlítődik. A hőtárolós kályhában
ez alapvető persze, de a tömegkályhánál meg lehetne oldani, hogy ne az összes hő
a felületén jöjjön ki.

Tényleg, aszondod, hogy ha valaki nekitámaszt egy jókora nagypárnaféleséget, az
előbb-utóbb akár meg is gyulladhat, mert lehőszigeteli a felületet?

na de mindegy, én csak agyaltam. A hőtárolósnál lehet, hogy tényleg a porszűrés
lenne a megoldás, meg tán a légkeverés, hogy ne forró levegő jöjjön ki. Én
tényleg a kettő kombinálására gondoltam, hogy valamelyest szabályozhatóbb legyen
a hőkivétel, ne csak a fizikai jellemzőktől függjön.