[Epitesz-barkacs] Kályha passzívházba

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2014. Dec. 18., Cs, 01:11:23 CET

Valóban, ez a levélváltásunk példa a félreértésre. Szerintem nincsen
benne a szövegkörnyezetben az a feltételezés, hogy Te ilyet állítottál
volna, de valamit elrontottam a fogalmazásban, és számodra mégis ez jött
le.
A Te állításod az volt, hogy a személyes kapcsolatokat öli meg a netes
kommunikáció, mert hiányzik a metakommunikációs réteg. Szándékom szerint
csak sarkítottam volna a dolgot azzal, hogy személyesen Neked tettem fel
a kérdést, valójában általános alanyról van szó.
De függetlenül ettől, a lényeg, hogy nem értek Veled egyet ebben a
kérdésben, és osztom azt a véleményt, hogy a netes kommunikációval éppen
kitágultak a lehetőségek. És sokkal jobb a helyzet, mint amikor ilyen
lehetőség még nem volt.
A könyvnyomtatás például megölte a verbális archiválást, amikor az
információkat kizárólag az emberek memóriája őrizte, és beszéddel adták
tovább egymásnak a generációk. Megszűnt egy nagyon is személyes,
metakommunikácóval teljes információs csatorna, de átvette a helyét
valami új, ami egy magasabb szintre emelte az emberi kultúrát.
Üdv
pi