[Epitesz-barkacs] bojler a padláson

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Jan. 10., P, 09:09:01 CET

Hofferek Attila wrote:
> Hello,
> mi szól az ellen, hogy hétvégi házban a 120-as hajdut
> a padlásra tegyem fel?

Ha ott van olyan hideg, hogy megfagyhat a víz a csőben, akkor hőszigetelni kell
azokat is alaposan. Beleértve a nyomáscsökkentő-lefújószelep akármicsodát is.
Sőt, én azt javasolnám, hogy ilyeneket ne használj, direktben kösd rá a bojlert
a hálózatra, aminek az lesz a következménye, hogy nem fog elmászni a pl
zuhanyozás közbeni vízhőfok attól, hogy másvalaki máshol kinyit egy hideg- vagy
melegvízcsapot. Így aztán a padlásról nem kell semmiféle vizeket elvezetni. (Sok
éve használok így bojlert, immár a másodikat, miután az első több évtizedes
működés után befejezte áldásos tevékenységét, de nem úgy, hogy széthasadt. :-) )

> Az akasztóin kívül hogy lehet azt még "felállítani", ha
> azt szeretném, hogy ne falon lógjon, hanem valami lábakon
> álljon?

Én nem használnék más rögzítést, mint a saját akasztóit. Nem nagy ügy olyan
állványfélét összehozni, amin rajta van a 2 csavar meg alul a támaszték helye is
megvan, amúgy a földön áll az egész. Némi zártszelvények, szögvasak (ízlés
szerint), és hegesztgetés, festés. Gondolom legalább 120 literesről van szó.
Mert egy 30 literes burkolatának talán nem gond, ha csak körbe alá van
támasztva.

Ja, gondolj arra is, hogy le lehessen szedni az aljáról azt az alaplapot vagy
hogy hívják, szóval kell hely lefelé rendesen. Már csak azért is, hogy ne
tükörrel kelljen szerelni, mint ahogy a fogorvos dolgozik. :-)