[Epitesz-barkacs] Légcsere

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2014. Jan. 10., P, 13:45:42 CET

Számold ki a szellőztetendő tér légköbméterét. Folyamatos működés esetén
két óránként kell kicserélni ennyi levegőt, így megvan az óránkénti
légszállításod. A bent lakó személyek száma, a képződő pára mennyisége
mindkét irányban módosíthajta ezt.
A csőben áramló levegő sebessége nem nagyon mehet 2 m/sec fölé, mert
hangja lesz. Ez adná a szükséges keresztmetszetet.
A hang nagyon jól terjed a csövekben, gondoskodni kell a helyiségek közötti
hanggátlásról is. Lehet kapni olyan zajcsillapított "gégecsövet", aminek a
belső csöve perforált, a külsőig meg van benne egy üveggyapot réteg. Ez
nem túl drága és elég hatékony. (Most szereltem egy elszívó ventilátort a
fürdőszobához, a már kiépített vezetékbe. A ventilátor rugalmasan
kapcsolódik a csövekhez, hogy ne vibrálja. Van kb. 5 m 160-as cső, arról
ágazik le 3 könyökkel kb. 4 m 100-as. A ventilátor gyárilag 37 dB zajú, tehát
alég halk. A fürdőben jól hallható, ha megy a venti, bár nem zavaró.)

Érzésem szerint mindkét irányban ventilátor kellene rá, különben nem erre
fog áramlani a levegő, hanem más utat keres magának. Érzésem szerint
kevés lehet a hőátadó felület, a gyáriakban sok m2 felületű kereszt- vagy
ellenáramú hőcserélők vannak.
A port is kezelni kéne, mert mindkét irányban elég sok lerülhetne a csövekbe.

üdv

Gábor