[Epitesz-barkacs] Légcsere

szlretro szlretro at freemail.hu
2014. Jan. 12., V, 14:44:00 CET

Hello szepygab,

2014. január 10., 13:45:42, írtad:

sgc> Számold ki a szellőztetendő tér légköbméterét. Folyamatos működés esetén
sgc> két óránként kell kicserélni ennyi levegőt, így megvan az óránkénti
sgc> légszállításod. A bent lakó személyek száma, a képződő pára mennyisége
sgc> mindkét irányban módosíthajta ezt.
Abszolute jogos, bar pontosan ugysem tudom (valtozo m3, mert nem
minden helyiseget es nem mindig hasznalunk :O :)
Egyre inkabb ugy tunik pilot projekt lesz, alacsony koltsegvetessel,
aztan ha jok a tapasztalatok, akkor lehet veglegesiteni. :)

sgc> A csőben áramló levegő sebessége nem nagyon mehet 2 m/sec fölé, mert
sgc> hangja lesz. Ez adná a szükséges keresztmetszetet.
sgc> A hang nagyon jól terjed a csövekben, gondoskodni kell a helyiségek közötti
sgc> hanggátlásról is. Lehet kapni olyan zajcsillapított "gégecsövet", aminek a
sgc> belső csöve perforált, a külsőig meg van benne egy üveggyapot réteg. Ez
sgc> nem túl drága és elég hatékony. (Most szereltem egy elszívó ventilátort a
sgc> fürdőszobához, a már kiépített vezetékbe. A ventilátor rugalmasan
sgc> kapcsolódik a csövekhez, hogy ne vibrálja. Van kb. 5 m 160-as cső, arról
sgc> ágazik le 3 könyökkel kb. 4 m 100-as. A ventilátor gyárilag 37 dB zajú, tehát
sgc> alég halk. A fürdőben jól hallható, ha megy a venti, bár nem zavaró.)
Igen, erre en is gondoltam. Nem tudom, hogy melyik lenne a jobb:
- folyamatos, alig hallhato uzem
- idoszakos, zajosabb, intenzivebb
A folyamatos ellen szol az aram + technologia koltsege, mellette a
kisebb szukseges kapacitas.
Az idoszakos mellett szol a folyamatos ellentete, illetve meg korlat
is van, mert szinte biztos, h nem lehet akkora teljesitmenyu hocserelot
kialakitani, ami tudja rovidebb ido alatt ugyanazt a kapacitast.

sgc> Érzésem szerint mindkét irányban ventilátor kellene rá, különben nem erre
sgc> fog áramlani a levegő, hanem más utat keres magának. Érzésem szerint
sgc> kevés lehet a hőátadó felület, a gyáriakban sok m2 felületű kereszt- vagy
sgc> ellenáramú hőcserélők vannak.
Ott a pont, es igaz a ketiranyu ventillacio szuksegessege is. Ugyan
fokozott legzarasuak lettek a nyilaszarok, de beepitsre kerult egy
aereco legszabalyzo (bar azt igy lehet, h ki lehetne valtani).

sgc> A port is kezelni kéne, mert mindkét irányban elég sok lerülhetne a csövekbe.
Igen, erre ugy tunik a korabbiban irt "padka" ala szerelt dolgok
lesz a megoldas.

thx,
e.

---
A levél vírus, és rosszindulatú kód mentes, mert az avast! Antivirus védelme ellenőrizte azt.