[Epitesz-barkacs] Légcsere

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2014. Jan. 12., V, 16:19:02 CET

Acs Gabor írta 12 Jan 2014  15:59 levelében:
> A harmadik, és ez már az én kérdésem is lenne. A leírások szerint ezt
> úgy kell csinálni, hogy a konyhából, fürdÑbÑl szívod el a használt
> levegÑt, és a lakószobákba nyomod be. Viszont ahhoz, hogy ez így
> mñködjön, kell valami légmozgási lehetÑség a szobák között is. Szoktak
> pl. az ajtó alatt pár centit hagyni. Ezt hogyan lehetne úgy megoldani,
> hogy a hangok ne menjenek át a szobák között? Vagy erre az a korrekt
> megoldás, ha a helyiségeket mind csillag topológiával becsövezik a
> központba, és azon a távolságon vész el a hang?
Részben csillag topológia, és az egyes ágakban hangtompító. Ez egyarán
csillapítja a gép hangját, másrészt a telefóniát is.
A helyiségek közötti áramlás biztosítható ajtóréssel, de létezik zajcsillapított
átömlő is, ami a válaszfalba szerelhető. Az áramlást úgy kell tervezni, hogy
lakószobáról lakószobára ne menjen, hanem lakószobából üzemi helyiségbe.
Nálam a három szobában van befúvási pont és elszívás a fürdőben, WC-ben
és a mosókonyhában. Az elhelyezésnél azt is figyelembe kell venni, hogy ne
legyen pangó légtér a szobákban, szellőzzön át teljesen. Ez elsősorban nagy
szobáknál, pl. nappali, érdekes.

Üdv

szepygab
http://jokaja.hu