[Epitesz-barkacs] Légcsere

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Jan. 13., H, 12:45:20 CET

SZIGETI Szabolcs wrote:
> Abszolút nem értem ezt a felhördülést, akárhányszor előkerül ez a
> kérdés (másik meg az oktánszám, ugye).
> Teljesen nyilvánvaló, hogy definiáltak egy mérési eljárást, és az
> alapján egy 100%-nál nagyobb érték jön ki, mert olyan körülmények

Nem kell elmenni ilyen irányokba. A kazánoknál teljesen érthető, miről van szó,
más a viszonyítási alap.

Itt viszont a HomeVent.pdf-ben igaz, hogy nem hatásfoknak írják (jobb is, mert
nincs befektetett teljesítmény, mint viszonyítási alap), hanem hővisszanyerési
számnak, de odaírják, hogy az "entalpiakülönbségnek megfelelően".

Na most, ha már belehozzák az entalpiát, akkor tök gáz a szám. Ebben csakis
akkor lenne közel 100% ez a szám, ha a kimenő levegő összes párája ki lenne
csapatva, ami a kintről bemenő levegő hőmérsékletén lehetséges, a kimenő
levegőnek teljesen azonos lenne a kilépési hőmérséklete a bemenő belépőével, el
lenne égetve odáig benne valami ménkű hosszú ellenáramú hőcserélőben a konyhai
zsiradék és más éghető anyagok, elbomlanának az elbomlóképes izotópok :-)...

Ha meg csak egy szarabb (régebbi fajta, pl nem páralecsapós) hővisszanyerő
ketyeréhez való viszonyításról van szó, akkor ne írja oda, hogy az
entalpiakülönbségnek megfelelően.

Ez így baromira tudományosan hangzik, amivel a vevőt próbálja elkápráztatni.

Sőt, pl az előzőleg valaki által beidézett másik ketyerében található számokhoz
viszonyítva a vevő megtévesztéséről is szó van, mert ott odaírják a tényeket
(tegyük fel), és a magyarázatot is, amiben szintén szerepel az entalpia, és
ennek a cégnek (ezesetben a permanent) az eladási esélyeit ronthatja ugyanannak
a fogalomnak a hamis értelmezése.

Ha nem írták volna oda, hogy entalpia, akkor meg se szólalok!