[Epitesz-barkacs] Légcsere

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Jan. 13., H, 16:06:31 CET

Vajk Fekete wrote:
> persze pontatlansag a colos deszka, mas a tures, de ha valamiert megis
> vastagabb iranba ter el a 25.4mm-tol, akkor mar nem colosnak, hanem
> tulmeretesnek meg 1-1/4 colosnak hivjak. valahogy mindig vekonyabb,
> mert osszeszaradt. ha folyik belole a viz, akkor is osszeszaradt.
>
> a multkor gyalultam nevlegesen 15cm szeles pallokat. volt amibol
> sehogy nem lehetett 14cm szeleset kihozni...

Talán az asztalosoknál nem, de a faipari feldolgozóknál szerintem a legkisebb
mértékegység a cm. Ha a tűrés netán +/-1, akkor az ennyi centit jelent. :-) Hát
igen, ha nézem a láncfűrészeket meg azokat a bazi gépeket, amikkel rönköket
darabolnak, meg is tudom érteni. De bevallom, nagyon távol áll tőlem a faipar.

> igen, ez egy kialakulatlan dolog. egyelore rendes neve sincs,
> altalaban entalpias hocserelonek hivjak ami visszanyeri a parat. ez
> mar alapban is egy igen ketseges elnevezes, de siman lehet hogy ez
> fog elterjedni.

Ez lehet a lényeg, még nincs kialakulva. Ezért aztán a prominent vagy mi az
vacakot árul, a másik meg jót. :-) Gondolom van is morgolódás ott, ahol
korrektebbül állnak a dologhoz, de szerintem az idő nekik dolgozik.