[Epitesz-barkacs] Légcsere

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Jan. 13., H, 16:13:31 CET

SZIGETI Szabolcs wrote:

> Nem csalás, csak értelmezés kérdése. Ugyanez, mint a digitális vs.
> normál prefixek. Érdekes módon a tárolóeszköz gyártók mindig is a
> Mega 10^6 értelmezését szerették, a digitális technikában

Én ezt nem hoznám össze. Ott nagyon közel van egymáshoz a laikusok előtt is
ismert 1000 vs 1024. Ezt a 2^20-at még nem is hallottam, de ez is egy ilyen
nagyon közeli szám a 10^6-hoz.

Na de itt inkább az lehet, hogy az amúgy precíz alapfogalmat (entalpiaváltozás)
az adott szakmában nem egységesen használják. Azt megértem, ha nem számolják
bele a konyhai lebegő zsiradék elégetéséből származó hőt, de abban egyet fognak
legalább előbb-utóbb érteni, hogy a párát bele kellene mindenképpen számolni. Ez
már a legelső hővisszanyerős szellőztetőknél is kiderülhetett, amikor csurgott a
víz a kimenő szakasz valamelyik részéén.

> mega-mebi dolgokkal rendet raktak, már nem volt olyan érdekes.

Hát igen. Ma már vesz az ember egy TB-os winyókát, és nem igazán érdekes, hogy
pontosan mennyi is. Szakmásban meg Ti jobban tudjátok, de gyanús, hogy ott sem.