[Epitesz-barkacs] Légcsere

SZIGETI Szabolcs szigiszabolcs at gmail.com
2014. Jan. 13., H, 16:31:02 CET

Ez igaz, azonban a 2^20 és a 10^6 majdnem 5% a különbség, és annak idején a
pár 10-100 megabájtos lemezeknél ennek komoly pszichológia hatása volt,
hogy azt írhatta oda, hogy 125 MB a diszk vagy csak 119. Akkoriban ez
abszolút bevett marketingfogás volt, a felhasználók meg csodálkoztak, mert
az operációs rendszer meg azt mondta a 125 megás diszkre, hogy 110 mega
szabad formázás után, és akkor a boltos mutogathatta az apróbetűst a
vásárlónak.
Pedig valójában a diszk gyártók használták korrektül az SI prefixet, szöges
ellentétben a szakmában bevett szokással, mégis őket nevezték
marketing-csalóknak.
A mebibájt aztán ezt a terminológiai különbséget is megoldotta. Manapság a
terás diszkeknél meg valóban nem érdekli az átlagembert.

Szabolcs