[Epitesz-barkacs] Légcsere

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Jan. 13., H, 17:29:39 CET

Vajk Fekete wrote:
> pedig ahanyszor lepunk egy 1000-es nagysagrendet, annyiszor mindig
> nagyobb lesz az elteres.
>
> a 40 megas vinyonal ugye meg csak szuk 5% volt, a 40 gigasnal mar 7,
> a 2 terasnal mar 10%, az exabyteos vinyoknal mar 12% lesz.

Nekem az angolszász és európai prefix-eltérések bökik legjobban a csőrömet.

Múltkor egy Morgan Freeman filmben hallom, hogy a legközelebbi csillag 40
milliárd km-re van.
Gyanús lett a dolog, gondoltam, nincs-e itt is valami hasonló félreértés, és
lőn. A tény kb 40ezer milliárd km. Ez persze a fordító hibája biztos (mert hogy
igen, én magyar hanggal néztem).

Ez vajon mikor oldódik meg/fel? Mekkora gebasz lenne, ha lenne egy emberes
utazás valahova, és már akkor, amikor nem lehet visszafordulni sem, derül ki,
hogy nem 5 év az út, hanem 5000. :-)