[Epitesz-barkacs] racsni teherpróba? Re: racsnis lánckerék szétszedése?

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
2014. Júl. 4., P, 22:38:57 CEST

egy ilyen, vékonyláncos, 6-os lánckeréknek mekkora terhelést illene
kibírnia?

az első váltón a pedál egy 17cm hajtókaron van, és megtaposom a 120kilómmal
( nyeregből való kiállás )
az első váltón a legkisebb fogaskerék nálam 28 fogú,
és 5,5cm sugarú  így  17 / 5,5 *120 = 370,9 kg-o vinne át a lánc

hátul a  legnagyobb lánckerék szintén 28fogú, és szintén 5,5cm a sugara
0,055m * 370,9kp = 0,055 * 370,9 = 20,4 mkp

jól számoltam?

ezt egy új racsninak is illene kibírnia?

egy javítgatás után, de még a visszaszerelés előtt egy próbaterhelésre
gondoltam,
hogy ne potyára szereljem vissza.