[Epitesz-barkacs] kombi kazán, fűtés, melegvíz

Nagy Tamás nntamass at gmail.com
2014. Júl. 5., Szo, 21:21:26 CEST

Sziasztok!

Most iratkoztam fel a listára. Egy teljes lakásfelújítás elején vagyok, és
a fűtés/melegvíz előállítás témában kérnék segítséget. Sok egymásnak
ellentmondó infót sikerült eddig összeszednem, kérlek segítsetek
megvilágosodni a témában.

Adott egy 57 nm társasházi lakás, régi tégla épület, éppen felújítom. Ennek
részeként le lesz cserélve a régi parapetes konvektoros fűtés cirkóra, ami
a használati meleg vizet is elő fogja állítani. A szobák jellemzően
körbefűtöttek a szomszédok által, alattam, felettem is laknak.

Első kérdés: legyen kondenzációs a kazán, vagy ne? Padlófűtés nincs,
radiátorok lesznek. Két 20 nm körüli szobában 2763 W-os radiátorok vannak.
Mostani tudásom szerint ekkora szobákra ezek a radiátorok turbós kazán
esetén jók, a kondenzációs alacsonyabb előremenő fűtőhőmérsékletéhez már
nem biztos, hogy elég nagyok.

Jól gondolom, hogy ebben az esetben nincs sok értelme a drágább,
bonyolultabb kondenzációs kazánnak? (Van aki azt mondja semmi értelme, van
aki csak kondenzációsat venne. Szeretnék kicsit tisztábban látni.)

Másik kérdés: Mivel átfolyós melegvíz előállítás lesz, kell a 24 kW
teljesítmény. A fűtéshez viszont messze nem kell ennyi. Sok turbós kazán a
24 kW-os max teljesítményét 12 kW-ra tudja visszavenni. A kondenzációsaknál
ezzel szemben azt látom, hogy max 24 kW, min 4 kW körüli értéket tudnak.
Egy 12 kW-os min érték ugye azt jelentené, hogy mivel még ez is túl sok
nekem a fűtésre, állandóan ki-be kapcsolna a kazán. Amelyik le tud menni
4kW körüli értékre, az meg folyamatosan fűthetne kisebb teljesítménnyel.

Mennyire számít ez? Nagy baj az nekem, ha állandó ki-be kapcsolás van (0kW,
aztán 12kW, 0, 12, stb.) ? Mennyivel jobb, ha kapcsolgatás helyett egy
állandó 4kW teljesítménnyel tud fűteni pl?

Köszönöm, ha valaki végigolvasta, kicsit tanácstalan vagyok a sok egymásnak
ellentmondó információ miatt.