[Epitesz-barkacs] Válasz: Re: kombi kazán, fűtés, melegvíz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Júl. 6., V, 17:04:31 CEST

Gál István wrote:
> [...]

Nem mérted valahogy meg véletlenül, hogy a hmv keringetésnek mekkora a mondjuk
éves energiaigénye?

Gondolom akkor célszerű az ilyen, ha kiterjedtebb a hmv felhasználás térben,
tehát több, az előállítás helyétől távolabbi vízvételi hely van. Meg hát valszeg
agyon célszerű szigetelni a csöveket.

Ha minden közel van, akkor az én megoldásom (bevált), hogy a szokásos 16-os
körüli csőátmérő helyett egészen 8mm-es belső csőátmérőig is le lehet menni.
Zuhanyhoz, mosogatáshoz is bőven elég. (Sőt, a múltkor zuhanycsapot cseréltem,
azóta túl erős is a vízsugár, ha teljesen ki van nyitva.) A víz másodperc
nagyságrendű idő alatt ér oda néhány méter esetén. (Cserébe ez a 10mm-es külső
átmérőjű rézcsöves módi nem igazán van fittingekkel ellátva.)

Más:
Villanybojler esetén számottevő a szigetelésen át kijutó energia. Főleg, ha mint
nálam is, sajátos okból szabad térben van a bojler. Így kb egy 100-as izzó
éjjel-nappali fogyasztása vész el. Ezért becsomagoltam 5 centi hungarocellbe,
azóta érezhetően sokkal jobban tartja a hőt. Ez egy vadiúj 120 literes bojler. A
méretek miatt spórolnak valszeg a szigetelésen. Szerintem belső térben is
érdemes becsomagolni, ha van rá hely, és esztétikailag se kifogásolt.

És ez szerintem nincs máshogy a többi forróvíztárolónál sem.