[Epitesz-barkacs] kombi kazán, fűtés, melegvíz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Júl. 7., H, 06:45:24 CEST

Acs Gabor wrote:
> Nekem világéletemben a bojler a bekapcsolás után túllőtt, az elején
> túl forró vizet ad, és csak később áll be normálisra. De ezt az
> összesnél megfigyeltem. Komfort (és talán fogyasztás) szempontjából
> biztos az indirekt a legjobb. Nyilván attól is függ, mennyit
> használják, mert ha keveset, akkor meg ott hül ki a tartályban és
> lehet potyára fűtögetni.

Pontosan. De ez utóbbi némi esztétika meg helyfoglalás rovására jószerivel
korlátlanul csökkenthető. Akár 10-20W-ig is úgy, hogy még nem hungarocellel van
tele a fürdőszoba. :)

De az igazi megtakarítás abból fakad, hogy az ember sokkal szívesebben elzárja a
zuhanycsapot akár 5 másodpercre is, ha feleslegesen folyna.

Azért az átfolyósnál is megoldható ez, csak hőfokszabályozós zuhanycsapot kell
felszerelni.