[Epitesz-barkacs] kombi kazán, fűtés, melegvíz

Varga Tibor vargat61 at gmail.com
2014. Júl. 7., H, 10:33:52 CEST

Sziasztok!
Szia Tamás!

Végigolvastam azt, amit a témáról írtatok.
Hozzáfűzöm a saját tapasztalataimat.

Évekig használtunk átfolyós gázbojlert.
Nekem az nagyon nem tetszett, hogy nem tudtam úgy melegvizet kapni,
hogy csak kb 2 mm vastag legyen a vízsugár.
Mert ilyen kicsi vízmozgás nem kapcsolja be.
Ugyanez tárolós bojlernél megoldható.

Azt javaslom, hogy nézz körül, hogy a tárolós kombi kazánoknak mekkora a mérete.
Vajon elfér-e ott, ahova tenni akarod?
A szomszéd helyiségben nincs annyi hely?
Csak, mert amikor a fürdőszobát átépítettük, jött az ötlet, hogy a
szomszédos helyiségben is elfér.
Vagyis ugyanazon fal másik oldalára került a kombi kazán. Így nem nőtt
a csővezeték hossza.

A radiátoros fűtéssel kapcsolatban:
Nagyon megnő a komfortérzet, ha a radiátorok mindig melegek.
Ezen kívül az is növeli a komfortérzetet, ha kisebb a rövid idejű
hőingadozás. Rövid időnek itt az 1-3 óránál kisebb ciklusidőt értem.
Hidvégi Józsi szokta még hangsúlyozni, nagyon helyesen a
páratartalmat, amit emelve, csökkenthető a hőmérséklet.

A rövid idejű hőingadozás csökkenthető egy jó termosztattal is.
Használtam hagyományos termosztátot, amit tekergetni kellett, ha más
hőmérsékletet szerettem volna.
Aztán próbáltam ,5 Celsius fokos hiszterézisű programozhatót.

Amikor a Honeywell cm67-et kezdtük el használni, akkor jelentősen
jobban éreztük magunkat.
Ennek a továbbfejlesztett változata lehet a cm707, cm907.

A  lényeg, hogy hány ciklus legyen óránként és mennyi legyen a
minimális bekapcsolási idő.
Ez gázkazán esetén 6 ciklus/óra és minimum 1 perc.
Vagyis óránként 6 alkalommal bekapcsol, ha a szabályozási algoritmus úgy dönt.
A szabályozási algoritmus PI, vagyis arányos integráló.

A tapasztalat az, hogy a radiátorok normál téli viszonyok között
sohasem hidegek.
Emiatt kicsi a rövid idejű hőingadozás.

Persze van más cégnek is hasonló tudású termosztátja.

Üdv. Tibi