[Epitesz-barkacs] kombi kazán, fűtés, melegvíz

Nagy Tamás nntamass at gmail.com
2014. Júl. 5., Szo, 22:21:24 CEST

Korábbi gázfogyasztást sajnos nem tudom. Nemrég vettem a lakást, most
újítom fel az egészet, nem laktam benne még egyáltalán.

Azt tudom, hogy egy ilyen fűtés átalakítás anyagilag megtérülni nemigen fog
soha. A cél nem is ez, hanem hogy kényelmesebb legyen. Nem szeretnék
különálló konvektorokat, külön melegvíz előállítást.

Kondenzációs kazánnal kapcsolatban pont ezt mondta most nekem valaki, hogy
akár úgy is érdemes megfontolnom, ha soha nem fog kondenzálni, de legalább
4 kW-ra vissza tudja venni a teljesítményét.
Az nem tiszta nekem, hogy miért van az, hogy a kondenzációs kazánok min:max
aránya általában 1:6 (4kW:24kW), míg a legtöbb turbósé 1:2?

Mika minikazánt néztem korábban, akkor elvetettem, mert csak a nappaliba
tudnám tenni. Akkor odáig kell gázcsövet vinni, amúgy sem lenne túl szép
ott, plusz kellene egy melegvíz tároló. De ahogy elnézem a kéménybélelés
árát, lehet, hogy mégis számításba kellene vennem ezt a lehetőséget is.