[Epitesz-barkacs] paks - elore menekulesi lehetoseg

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Júl. 9., Sze, 23:21:41 CEST

Vajk Fekete wrote:
> Viszont tenyleg megerkeztunk az informacios korba. Dobbenet hogy az
> aramfogyasztas mekkora reszet hasznaljak el a szamitogepek.
>
> Pl tudtatok hogy a CERN uj szamitokozpontja csillebercen van? Es
> tudjatok hogyan merik egy szamitokozpont kapacitasat? MW-ban. A
> csilleberci asszem 3 vagy 3.5.

Én már nem lepődök meg. Egyszer láttam egy trafót képen ismerős által, aminek a
kimenő sineinek is tudtam. Meghűlt a vér az ereimben, mert az a sín 2500A-re
szokásos. Aztán vissza is igazolták, hogy hát az bizony kb annyi is.
Tehát 3x400V 3x2500A, az bizony tesók között is 1,7MW.

Persze ezekben a rendszerekben nem jelentéktelen teljesítmény a hő kiszállítása
is.
A meglepő, hogy mindezek ellenére az épületekbe gázfűtést szoktak tervezni. :-)
Pedig szerintem csak akkor kellene ilyen energia, ha valami állatnagy
karbantartás volna. Na de nem lehetne akkor, arra a rövid időre direktben fűteni
a rendszer vizét elektromosan? Biztos, hogy jóval olcsóbb lenne összességében.
Meg hát miért éppen télen lenne a nagy karbantartás? Ha van egyáltalán totál
leállással végrehajtott bármilyen karbantartás.