[Epitesz-barkacs] paks - elore menekulesi lehetoseg

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Júl. 9., Sze, 23:17:12 CEST

Vajk Fekete wrote:
> 1. ez a projekt mar eleg nagy ahhoz, hogy csak ugy politikai okbol
> egyszer csak leallitsak. nem ez lenne az elso felkeszen abbahagyott
> atomeromu a vilagon. Bos-Nagymarosrol is kevesen hittek el hogy nem
> fog megepulni. Szoval en abban nem lennek biztos hogy az egy adottsag

Én sem, de ha mégis (eszetlenségnek manapság nincs korlátja) simán lehet ez is.
Erre az esetre vonatkozik az összes, amit leírtam.

> 2. azzal egyetertek, hogy kell gondolkozni azon, hogy ha lesz sok
> szabalyozhatatlan termelesi kapacitasunk, akkor mit fogunk vele
> kezdeni. tarolos vizeromuvet nem fogunk hozza epiteni, az latszik. az
> a szopas lenyege, hogy a nagy alaperomuvek melle is jol szabalyozhato
> kiegeszito eromuvek kellenenek, meg a nap/szel eromuvek melle is

Kivéve, ha tényleg fűtésre lenne felhasználva. Belátom, hogy ekkor is csak télen
okés kb, nyáron el se tudom képzelni, mit lehetne vele csinálni. Ekkor ugye a
sok többlet miatt nem segít a kieg erőművek hada sem, hiszen eleve sok van
atomból.

> korul kell nezni a franciaknal. ott sok az atomeromu, plane sok volt,
> es meg is volt egy csomo olyan tamogatas/arstruktura miegyeb ami arra
> sarkallta a lakossagot, hogy a fogyasztasa ehhez adekvat legyen.

Persze, de ott nem építettek úgy többletet, hogy ne lett volna meg a helye.
Különben tényleg, ott lett volna érdemes szétnézni.

>   - pl nalunk is szetszopatjak a lakossagot a gaz eloirasokkal, uj
> gaztuzhelyet szerintem mar nem letesit senki, epitesz ismeros szerint
> ujepitesben mar 1/3 a hoszipkas gazt be nem kottetos epitkezesek
>   aranya

Mi a fene! Nem is tudtam! (Különben lehet, hogy nálam lesz ezügyben gond. Az
eredeti tervekben van gáz betervezve, de nem szándékozom bevezetni. Persze
biztos megoldható, az utolsó pillanatokban, amikor már tudom, hogy lesz valami
esély az időbeni elkészülésre, átterveztetni.

 - ideje lenne bevezeteni a nem mechanikus lakossagi
> arammeroket vegre. de nalunk a szolgaltatok nem fejlesztettek eddig
> sem semmit, ezutan megsem fognak. pedig mar tolunk keletebbre is
> egesz sok helyen van rendes savos tarifa, nem ez a vezerelttel
> bohockodas. meg bakony kismegszakitotol kicsit komolyabban kezelt
> elofizetett kapacitas fogalom lakossag szamara is.

Panaszkodni lehet, mi akkor is még magyarország vagyunk. (Kis m-mel - szerintem,
mert nem sokra lehetünk büszkék.)

> merohely, minden szarsag, a hoszipka aran kivul meg szazezres
> koltseg. es valojaban az egvilagon semmi garancia nincs ra hogy
> jovore nem szunik meg a H tarifa.

fő a kiszámíthatóság és a stabilitás. Fazékban. :)
Amúgy lehet, hogy ha jobb a hőszivattyú, esetleg van jó hőforrás, még akár
normál tarifával is jól jön ki a felhasználó. Főleg, ha a vill energia harmadát
a különmérttel szedi le. Legalábbis kb ez a mai állás, de én arra gondolok, hogy
10-15 év múlva már a gáz jelentősen drágább lesz, a villenergia meg az esetleg
belépő nagy többlet miatt muszáj, hogy olcsóbb legyen, különben eladhatatlanná
válik. Itt lehet egy jelentős mérlegbeli elmozdulás.

(Különben lehet, hogy a jó hőforrás nem mindig a pl kút. Vannak olyan időszakok,
amikor a levegő a jobb. Az a jó, ha ebben a tekintetben automatán vált a
rendszer.)

Ehhez jön még az a körülmény, hogy a házakat idővel erőteljesen fogják
hőszigetelni, vagyis kisteljesítményű eszközök kellenek majd a fűtéshez. Biztos
be fognak jönni a mai klímák teljesítménye táján működő rendszerek, amikben
benne lesz a fűtéscsőbe való víz kezelése..., szóval mint egy rendes kazán ma.
Ügyes ember biztos egy jó klímának az átalakításával is sokra tudna menni.