[Epitesz-barkacs] paks - elore menekulesi lehetoseg

Vajk Fekete vajkhu at gmail.com
2014. Júl. 9., Sze, 15:58:57 CEST

1. ez a projekt mar eleg nagy ahhoz, hogy csak ugy politikai okbol egyszer
csak leallitsak. nem ez lenne az elso felkeszen abbahagyott atomeromu a
vilagon. Bos-Nagymarosrol is kevesen hittek el hogy nem fog megepulni.
Szoval en abban nem lennek biztos hogy az egy adottsag

2. azzal egyetertek, hogy kell gondolkozni azon, hogy ha lesz sok
szabalyozhatatlan termelesi kapacitasunk, akkor mit fogunk vele kezdeni.
tarolos vizeromuvet nem fogunk hozza epiteni, az latszik. az a szopas
lenyege, hogy a nagy alaperomuvek melle is jol szabalyozhato kiegeszito
eromuvek kellenenek, meg a nap/szel eromuvek melle is ilyenek kellenenek.
Ha mindenki nap/szel eromuvet epit, meg atomot, es senki nem epit
szabalyozhatot, akkor szopas lesz mindenkeppen.

korul kell nezni a franciaknal. ott sok az atomeromu, plane sok volt, es
meg is volt egy csomo olyan tamogatas/arstruktura miegyeb ami arra
sarkallta a lakossagot, hogy a fogyasztasa ehhez adekvat legyen.

  - pl nalunk is szetszopatjak a lakossagot a gaz eloirasokkal, uj
gaztuzhelyet szerintem mar nem letesit senki, epitesz ismeros szerint
ujepitesben mar 1/3 a hoszipkas gazt be nem kottetos epitkezesek aranya
  - ideje lenne bevezeteni a nem mechanikus lakossagi arammeroket vegre. de
nalunk a szolgaltatok nem fejlesztettek eddig sem semmit, ezutan megsem
fognak. pedig mar tolunk keletebbre is egesz sok helyen van rendes savos
tarifa, nem ez a vezerelttel bohockodas. meg bakony kismegszakitotol kicsit
komolyabban kezelt elofizetett kapacitas fogalom lakossag szamara is.

altalaban, ha a szabalyokat nem evente ketsze valtoztatnak, akkor lennenek
folyamatok amik tobbeves tavlatban szepen mennenek a lejto iranyaba. de
semmi ilyen nincs. megveszem a hoszipkat, es igenyelek hozza geo meg H meg
mittomenmilyen tarifas aramot. kell  hozza uj merohely, minden szarsag, a
hoszipka aran kivul meg szazezres koltseg. es valojaban az egvilagon semmi
garancia nincs ra hogy jovore nem szunik meg a H tarifa.

Vajk