[Epitesz-barkacs] paks - elore menekulesi lehetoseg

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Júl. 9., Sze, 23:24:50 CEST

Vajk Fekete wrote:
> Marmint a kicsik. A nagyok meg gazturbinasak, meg kombinalt
> ciklusuak.

Én meg gázmotor alatt kis gázturbinát gondoltam végig. A gázmotor (dugattyús
motor) legjobb esetben is kb 30% hatásfokú, a turbina meg tudtommal simán tud
50%-ot is magában.

> Ket gond van veluk. Az egyik hogy gazzal mennek, es az nem
> olcso, meg nem is biztos hogy lesz.

Szinte biztos, hogy lesz, csak ha már te is felveted, akkor a végén még az derül
ki, hogy nem is olyan hülyeség akármilyen áron is atomerőművet építeni. :-)

> A masik meg hogy nem uzemelnek,
> mert olcsobb importalni. A szupermodern ultranagyhatasfoku gonyui
> cucc allitolag par orat ment eddig!

Hogy mik nem vannak! Akkor ez egy elcseszett beruházás volt szintén? Hogy lehet,
hogy nem adják inkább olcsóbban az áramát? A nemüzemelés a legrosszabb, nemde?
Hát még a leggagyibb kereskedő is képes akár beszerzési áron alul eladni a
portékát, ha nem megy el máshogy!