[Epitesz-barkacs] paks - elore menekulesi lehetoseg

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Júl. 10., Cs, 12:36:20 CEST

SZIGETI Szabolcs wrote:

> Ja, nem így értem. Hanem úgy, hogy a keletkezett hőt nem kifújják a
> nagyvilágba, hanem hőközpont jelleggel más épületek fűtésére
> használják. Szóval nem gázzal tüzelnek a hőközpontban, hanem bitekkel
> :-)

Ja, akkor jó. Így, hogy más épületeket is fűtenek, ez egy tuti megoldás. Kezdtem
azt hinni, hogy a gépésztervezők képtelenek rákattanni arra, hogy nem csak
gázzal lehet egy épületet fűteni, ha ott van a sok kósza MW.

Egy kérdés, kis horderejű:
Van valami elméleti elképzelés arról, hogy az információ vagy azzal valamit
tevés és az energia megfeleltethető-e valamilyen arányban? Tehát, hogy nem
ismerve a jövőt kiindulásból is megmontható, hogy elvi minimum x joule egy bit
infó A-ból B-be juttatása?