[Epitesz-barkacs] paks - elore menekulesi lehetoseg

Vajk Fekete vajkhu at gmail.com
2014. Júl. 10., Cs, 12:49:22 CEST

Most azert szall fel az egesz, mert
 1. kepesek vagyunk egyre tobb informaciot tarolni azonos penzert
 2. kepesek vagyunk egyre tobb informacio-muveletet elvegezni azonos
penzert.

Tehat az aramot foleg az fogyasztja, hogy muveleteket vegzunk. Annyira
olcso az egysegnyi muvelet, hogy olyan adaotkat tarolunk, es azzal olyan
dolgokat csinalunk amin korabban tan meg nem is rohogtunk volna. Durvak a
szamok. Evente kb megduplazodik az azonos penzert tarolhato informacio
mennyisege. Ezert nem ritka, hogy egy ceg azonos uzletmenet mellett meg is
duplazza. Tehat a ceg 10 eves tortenelmenek uzleti adatai mondjuk 1TB,
akkor az idei ev mukodese kozben keletkezett adatokbol mar 1TB-ot tart meg,
mert nem problema kifizetni a 2TB tarolasat. Jovore meg mar 2TB adatot fog
megtartani, mert azonos koltsegen kepes kezelni a 4TB adatot. Nincs ertelme
a regi adatokat selejtezni, mert olyan kis mennyiseguek hogy nem problema
tarolni oket.

Es utanna ezen a hatalmas tortenelmi adathegyen neki lehet allni mindent
szarra elemezni. Pl letezik szoftver, ami angol nyelvu irasos
kommunikaciobol megmondja hogy a kommunikalo feleknek milyen a
lelkiallapota, es hogyan alakul a kommunikacio soran. Es ezt rafuttatjak az
ugyfellel levelezesre. Es kijon hogy melyik ugyfel utalja a ceget es melyik
szereti, melyik az ami mindig zaklatott, melyik amelyik csak a multheten
huzta fel magat valamin. Melyik ugyintezo szokta felhuzni az ugyfelet es
melyik kepes megnyugtatni. Vagy hogy az ugyfelek altalanos hangulata hogyan
alakul nagyleptekben meg a multheten.

De lattad most a focivb-hez, hogy kielemeztek hogy melyik gol pillanataban
a vilag melyik reszen mennyire elenkult fel az internetes uzengetes.

Vajk