[Epitesz-barkacs] paks - elore menekulesi lehetoseg

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Júl. 11., P, 00:31:35 CEST

Hofferek Attila wrote:

> nyilvan igazad van, valami keramialapka van a szilicium es az
> alamenium kozt.

Igen, és itt vannak biztos kemény fejlesztések. Pl a tirisztorblokkok táján van
valami mérgező anyag, aminek elfelejtettem a nevét, és ez amellett, hogy jól
szigetel, egész jól vezeti a hőt. Aztán lehet, hogy ez régi infó, ma már van
jobb.

> viszont olyat hallottam, hogy rez port osszeragasztanak valamivel, 98%
> rezpor,
> 2% valami aranyban, es nem lesz elektromos vezeto az anyag, csak jo
> hovezeto

Ez is biztos létezik. Nem semmi tudomány lehet benne, hogy jól vezessen, tehát
mondjuk a rézszemcsék hosszúkásak legyenek, és merőlegesen álljanak a felületre
:), és ne érjenek össze, az alkalmazott műgyantaféleség meg marha jól
szigeteljen.

Aztán van a sima hővezető paszta alu porral, persze azt nemtom, mennyire
szigetel elektromosan, valszeg nem jól. Persze itt az a lényeg, hogy valami
kence alakuljon ki, ami jól hővezet. Erre nem szoktam nagy hangsúlyt fektetni,
mert ha kiszámolja az ember a sima akármilyen olaj hővezető-képességét ilyen
századmilliméteres vastagságban, egészen jó adatok jönnek ki, nem ő lesz a
hunyó.

Ha már rézpor: van egy szintén ilyesmi anyag, ami spray. Arra való, hogy csúszós
legyen két felület, amik rézből vannak (nagyáramú érintkezők), de ne romoljon
sokat a vezetőképesség a kettő között. Rugós réz-szarvak közé ereszkedő
rézfelület felé tűrhető erők (szinte kézzel mozdítható) mellett simán átmegy
akár 8kA is anélkül, hogy szét akarna melegedni. Na aztán vannak itt problémák,
amiket jó drágán oldanak meg. Pl alu-réz átmenet. Van egy ún. cupal lemez,
aminek az egyik fele alu, a másik réz, és hogy miképp rakták össze, a fene
tudja. A lényeg, hogy ezt kell felrakni az alu sínre, hogy a vége rézként
viselkedjen, és bemenjen a réz kontaktusok közé. Meg persze arról is gondoskodni
kell, hogy a két alufelület közé nem menjen dzsuva (pl kénsav).
Bocs, hogy elkalandozok, ez már egész más téma, csak hogy mimindent találnak ki
a témában, arra írtam.