[Epitesz-barkacs] paks - elore menekulesi lehetoseg

SZIGETI Szabolcs szigiszabolcs at gmail.com
2014. Júl. 11., P, 09:20:07 CEST

Hali!

Szerintem a berillium oxidra gondolsz, amit előszeretettel alkalmaztak
teljesítmény félvezetők tokozásához. kerámia szerű nagyon jó szigetelő és
hővezető, ha jól emlékszem csak a gyémánt jobb hővezető. Apró hátránya,
hogy megmunkálás során keletkező porát belélegezve tüdőrákot és egyéb
betegséget okoz. Szóval ne fűrészelj tirisztort.

Csipek esetében elég jól lehet operálni azzal, hogy a hordozó réteg milyen
adalékolású, hiszen egy záróirányban előfeszített pn átmenet is kiválóan el
tudja szigetelni egymástól és a hordozótól az áramköri elemeket, tehát nem
feltétlenül kell a szilícium lap alá további szigetelő. De ha kell, akkor
lehet rá szilícium dioxidot növeszteni, illetve "felülről" vékony
foszfátüveg réteggel  és kitudja mikkel vonják be az áramkört így
tokozatlanul is elég jól védett a csip.

De meg kell hagyni, nagy varázslatok vannak a félvezető gyártásban.

Szabolcs