[Epitesz-barkacs] Vilanyszerelo cso

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Jún. 12., Cs, 01:02:57 CEST

Hofferek Attila wrote:
> Lehet, főleg ha kicsi dörzsöléssel felmelegíted azt a felét, amelyik
> nagyobbat nyúlik.

Dörzsöléssel? Én hőlégfúvóval próbáltam régebben. Lehet, hogy kicsit szabad ezek
szerint csak melegíteni?

> Kis gyakorlással hajlítóbetéttel hajlító ággyal olyan szép íveket,
> könyököket, éles
> kanyarokat lehet hajlítani, hogy netovább. Az a titka, hogy a két
> végén, ahol fogod
> és hajlítod, ne csússzon meg a cső, jó erősen szorítsd.

Ez a megcsúszás nem világos. Kell valami profilos ív, amire rá kell hajlítani,
és azon ne csússzon meg?
(Én csak levegőben próbáltam.)
Tehát pl fából csinálok egy ékszíjtácsaszerű kereket, amiben az ékszíjprofil
helyett a cső külső átmérőjének megfelelő profil van?
Erre nem gondoltam, pedig aránylag vastag falú acélcsőhöz csináltam már
hajlítót, jó sok meló volt, és az ilyen.

 Ha megcsúszik,
> akkor a kisebb ívű
> fele fog zömülni és megráncosodni, szar csúnya lesz. Ha megfogod
> emberesen és úgy
> hajlítod, akkor nem csúszik meg, a belső ív nem kap terhelést, csak a
> külső nyúlik meg,
> és szép lesz.

Nna akkor mégegyszer nekifutok. Köszi a bíztatást.