[Epitesz-barkacs] Vilanyszerelo cso

Hofferek Attila hofi at soka.co.hu
2014. Jún. 12., Cs, 00:45:04 CEST

2014.06.12. 0:35 keltezéssel, jhidvegi írta:
> Kerestem, bár biztos bénán, nem találtam semmit. Hajlításra való
> eszközöket igen. Van is, de nem tűnik túl könnyűnek simán hajlítással
> ilyen éles kanyarban hajlítani akár a 13mm körüli csövet. Vagy lehet?
> Szépen, begyűrődések nélkül?
Lehet, főleg ha kicsi dörzsöléssel felmelegíted azt a felét, amelyik
nagyobbat nyúlik.
Kis gyakorlással hajlítóbetéttel hajlító ággyal olyan szép íveket,
könyököket, éles
kanyarokat lehet hajlítani, hogy netovább. Az a titka, hogy a két végén,
ahol fogod
és hajlítod, ne csússzon meg a cső, jó erősen szorítsd. Ha megcsúszik,
akkor a kisebb ívű
fele fog zömülni és megráncosodni, szar csúnya lesz. Ha megfogod
emberesen és úgy
hajlítod, akkor nem csúszik meg, a belső ív nem kap terhelést, csak a
külső nyúlik meg,
és szép lesz.

--
Hofferek Attila