[Epitesz-barkacs] Szetszedtem 727

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Jún. 23., H, 16:49:01 CEST

Orbán Mihály wrote:
> Régebben, mikor még mész alapu festékeket használtak, több háznál is
> láttam, hogy  sima háti permetezővel szinezték a külső falakat.
> Egyszer a házam hátulját én is permetezővel cementeztem be, de az már
> egy Arimitsu típusú motoros háti volt. Jó hígra kellett csinálni a
> cementes, meszes keveréket, mert felfele nem akarta kivinni, ha kicsit
> sűrűbb lett.

Pont ez a lényege annak a profi festőgépnek, ami az egyik belinkelt videón volt.
Szinte méz-sűrűségűnek tűnt a festék, vagy hígabb tészta sűrűségűnek, és mégis
milyen jól vitte. Levegős nem tud ilyet vinni.
Persze falnál más mennyiség kell felületegységenként, mint valami sima
fémfelületen.

Régebben játszottam olyat, hogy levegőshöz felmelegítettem a festéket, ezzel
folyósabb lett, de ahogy rákerült a hideg felületre, rögtön ki is tudott hülni,
ettől vastagabb réteget is fújhattam anélkül, hogy megfolyna. A festékek elég
jól melegíthetők mikróban. :-) Nem csak a vizesek, hanem a nitrósok is. A
lakkbenzinest még nem próbáltam.